vervolg dag 9

11 december 2018 - Narooma, Australië

Als we terug zijn van de Boerderij en het rondrijden is het inmiddels half 9 s`avonds,  en ga ik even aan de blog typen en heb ik even een half uur pauze van Ike die mij al sinds we er zijn niet meer heeft losgelaten ( volgens zijn ouders heel uniek dat heeft hij nog nooit bij iemand gedaan)  terwijl Juli in de keuken al weer druk aan het koken is en de mannen druk aan de klets zijn. We eten rond 21.00 uur en na een lange dag kruipen we allemaal ons bed in, Juli heeft voor ons de logeerkamer gereed gemaakt super lief, buiten is het nog steeds 30 graden en binnen is het aangenaam met de airco aan op de slaapkamer.

De volgende morgen zitten we allemaal al weer vroeg aan de ontbijt tafel en zit mijn grote vriend Ike al weer bij mij op schoot, we gaan weer terug na de boerderij omdat Erwin en Juli weer aan het werk moeten, ja ook op zondag gaat het  werk gewoon door. Ike wil graag een keer in het camper busje zitten dus rijd ik samen met Ike achter de mannen aan na de boerderij het is een lange offroad weg van ongeveer 3 km, afstanden die niet te vergelijken zijn met de afstanden in Nederland.

Na aankomst nemen we afscheid van deze lieve, gastvrije en hardwerkende mensen om veder te rijden in ons avontuur door Australie.

We vervolgen onze reis langs een groot stuwmeer en door enorme bergen na onze nieuwe slaapplaats midden in de natuur, wat een fantastische plek!!!, we kunnen zelf een plekje kiezen het is een open kampeerplek  dus het kost niks maar er is ook niks bij, dus moet je plassen dan is er maar een optie, achter het busje te gaan zitten. Dat hebben we er allemaal voor over als je ziet waar we staan!!!! de kangoeroe`s huppen hier om de bus heen en de groene papegaaien hebben het druk met elkaar, naast ons stroomt een riviertje waar we ons even  in onderdompelen ( ERG KOUD) maar dan voel je wel weer lekker fris na te tijd.

Henkjan  maakt een vuurtje om op te warmen (dat kan omdat er speciale vuurschalen staan) en ik maak ondertussen ons avond eten klaar,(we hebben in een plaatsje voor de tijd even boodschappen ingeslagen want je weet maar nooit hier) en dat is maar goed ook want anders hadden we nu wel een probleem gehad midden in de bergen.

Helaas begint het heel hard te regen en schuilen we onder onze achterklep waar het prima zitten is, we hebben ook een vriend gemaakt een mister Duffy een eend die sinds we er staan niet meer bij onze  deur is weg te slaan, hij loopt constant achter ons aan hahahahaha. Als ik s`morgens de deur open schuif van de bus staat mister Duffy mij alweer vriendelijk op te wachten hahahahah ik groet hem en ook hij krijgt een stukje brood ( dat doet waarschijnlijk iedereen) . Dan nemen we afscheid van deze geweldige plek en gaan weer op pad.

We rijden de bergen af op weg na de zee door een fantastische landschap die elke keer weer verrassend anders is, de ene keer is alles droog en bruin en zo is alles weer hartstikke groen en heuvelachtig, echt heel bizar maar super mooi, onderweg stoppen we een paar keer voor een picknick en komen rond half 5 aan op een nieuwe camping een top camping zo noemen ze de grote campings hier. Deze is wel heel luxe want hij heeft een spa, dus we parkeren ons busje na een lange dag rijden en springen snel de spa in want hij sluit om 18.00 uur, draaien nog een wasje en koken nog wat en dan gaat het lampje uit om de volgende morgen vroeg weer op pad te gaan.

1. Hans:
    11 december 2018
    Mooie verhalen, maar ik mis nu de plaatsnamen > dan kan ik niets opzoeken waar jullie zijn geweest. Fijne reis !