Dag 3

4 november 2019 - Patan, Nepal

Op na het dak voor de meditatie pfffff dat is zo erg, je zit een half uur met je ogen dicht op een kussen daar word je dus super ongeduldig van, dat blijkt dan ook precies waar het om gaat bij meditatie dat je leert om dat los te laten en te voelen wat er is. Als ze eindelijk op de klankschaal tikt is het klaar en ren ik na de koffie dat was waar ik elke keer aan dacht hihihi.

Na het ontbijt gaan we met twee busjes op weg naar ons nieuwe logeeradres een klooster, we zitten met zijn achten in het busje en het is weer lachen en gieren onze weg erna toe bestaat alleen maar uit puin en steile hellingen, het is een groor getoeter onderweg en we kijken onze ogen uit. Over een Stikstof probleem gesproken hier doen ze niet aan afval scheiden hier gooi je alles achter je neer, geen prullenbak te vinden ongelooflijk!!!!!  We komen na 2 uur rijden aan bij het klooster WOW je weet niet wat je ziet bovenop de berg staat een prachtig kleurrijk versierd gebouw met een prachtig guesthouse ernaast waar wij mogen slapen, de kamers zijn top . Tegen 15.00 uur neemt Ellen ons mee voor een rondleiding in het klooster waar 120 jongens tussen de 6 en 21 jaar wonen, het is zo ontzettend mooi ik kan het niet omschrijven overal handbeschilderde versieringen en een enorme boedha, terwijl we een rondleiding  hebben krijgen er wat jonge monniken les zo bijzonder. Morgenochtend om 5 uur mogen we de ochtendgebeden ( puja's) van de monniken bijwonen dan komen ze alle 120 bij elkaar ben zo benieuwd. Terwijl ik dit typ  hebben we noble silence tot morgenochtend na de yogales scheelt ik lig alleen dus dat moet lukken.

1. Gerhard enNel Winkelhorst:
    4 november 2019
    Een hele belevenis.Is de reis erg vermoeiend? Veel plezier.