dag 9

8 december 2018 - Katamatite, Australië

We rijden van Melbourne door de binnenlanden  naar onze camping in Mulwala,op zoek na een campingplek aan the big lake maar helaas is deze gesloten en zijn we genoodzaakt te kamperen op een grote camping omdat het al donker wordt.De mevrouw van de receptie is erg aardig en helpt ons aan een mooi plaatjes aan het water. Bij de grote camping hoort ook een groot overdreven clubhouse waar je kunt eten en drinken en met een grote gokhal en waar je bingo kan spelen en waar de lokale bevolking in het weekend na toe gaat als uitje. Vanavond is er een kerstfeest en omdat het niet langer aan te horen is met 37 graden gaan we snel terug naar ons plekje aan het water voor ons laatste drankje die dag en gaan lekker slapen.

We worden wakker van de herrie van de kaketoe`s de grote witte vogels met de gele kuif ze maken een enorm geluid en de lokale bevolking heeft niet zoveel met de vogels omdat ze alles vernielen en alles onder poepen.

Als onze ontbijt op is en Henkjan is uitgepraat met de lokale mensen op de camping kunnen we vertrekken na Erwin en zijn Familie in Katamatit ( de boer waar Henkjan 4 jaar geleden is geweest toen hij met de rabobank in Australie was)  We worden warm onthaald door Erwin en zijn vrouw Juli en zijn zoon Ike van 5 jaar, ze zijn 2 jaar geleden bij ons in Nederland geweest dus ik heb ze al eens mogen ontmoeten.

Ze wonen ongeveer 3 km van de boerderij midden in niemandsland, we zitten binnen met de airco aan omdat het buiten te warm is en er te veel vliegen zijn, na de koffie en het spelen met Ike heeft Juli een heerlijke lunch voor ons gemaakt met zalm en aardappels en gaan we tegen half 4 met zijn alle op weg na de boederij.Henkjan is er al eens geweest en weet wat hij gaat zien, ik kijk mijn ogen uit met 1400 koeien WOW wat gaaf is dit, ze hebben medewerkers die werken in groepen 2 melkers en 1 iemand die voert, ze hebben 3 groepen die elkaar afwisselen ze maken 10 uur per dag. Het is indrukwekkend om te zien ik heb de verhalen wel gehoord maar nu heb je er een beeld bij.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ans:
    10 december 2018
    Mooie verhalen en foto’s,nog lekker genieten samen.Groetjes Ans
  2. Hans:
    11 december 2018