Port Douglas

20 december 2018 - Port Douglas, Australië

Na een lekker ontbijt rijden we naar Cairns,want we gaan met de skyrail en trein mee door het enorme regenwoud.We gaan eerst met de skyrail mee dit is een enorme kabelbaan met gondels die ons door het regenwoud lijd, het is enorm hoog en zo mooi we horen tropische vogels en we hebben 2 stops onderweg, dan moet je overstappen op de volgende kabelbaan om weer verder te gaan of je kunt weer terug na beneden. Als je overstapt loop je eerst een stukje door het regenwoud om vervolgens weer in te stappen.

Eenmaal aan het einde stappen we uit om op de trein te stappen,we hebben nog even dus we gaan eerst net al 100 andere toeristen het dorpje in om wat te eten. Om half 4 vertrekt de enorme lange oude trein om ons via het regenwoud weer naar het Cairns terug te brengen wat indrukwekkend deze rit!!!, we zitten naast 3 Engelse mensen een vader en moeder en hun dochter die in Australië woont,tijdens de rit kletsen we honderduit zou leuk!!. Het laatste stukje worden we afgezet met een bus bij de parkeerplaats waar we afscheid nemen van de Engelse en we weer terug rijden naar Port Douglas om nog even wat te gaan eten in het dorpje waar het gezellig druk is,en op de achtergrond de papegaaien met honderden tegelijk aan het lawaai maken zijn, het enorme lawaai is echt oorverdovend, en dan op na morgen,want we hebben dan een rainforst tour,we worden om 7.30 opgehaald door een bus om met een gids het enorme oerwoud in te trekken zijn benieuwd hebben er zin in!!!!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl