The rainforst tour

21 december 2018 - Port Douglas, Australië

We zitten nog niet echt heel wakker te wachten op onze gids die ons vandaag mee neemt met 4 andere door het regenwoud, het is ongeveer 1,5 uur rijden maar we maken meerdere stops bij verschillende toeristische plekken.

Eerst lopen we door een fantastische stuk regenwoud en vertelt onze gids alles over de flora en fauna van dit gebied,echt heel bijzonder om door heen te lopen en alle verschillende  geluiden te horen,ook de enorme bomen zijn echt waanzinnig.

Onze 2e stop duurd wat langer we slingeren door stijle wegen en moeten ook nog even over de rivier met de ferry,maar dat is ook alle moeite waard.We stoppen op een fantastisch strand waar we een picknick krijgen met koffie en heerlijk fruit en koekjes, dat gaat er wel in onze eerste koffie van vandaag.We mogen het water niet in vanwege de enorme hoeveelheid  kwallen want die zijn heel gevaarlijk hier,overal staan borden en hangen er flessen voor het geval je word gebeten, dat schijnt de wond te koelen maar je moet er zeker mee na het ziekenhuis omdat het dodelijke kan zijn.

Na de heerlijke picknick gaan we in een boot mee de rivier op om krokodillen te spotten, dit was echt spannend!!!!!! en heel gaaf om te doen,we vinden er 1 vandaag omdat het zo warm is liggen ze allemaal op de bodem van de rivier.Vorig jaar is er een vrouw doodgebeten door een krokodil,de man van onze boot vond haar toen de krokodil aan land kwam en haar uitspugde,ze scheen dronken te zijn toen ze samen met een vriendin het water in gingen.( heel heftig)

Van de schrik bekomen en de geweldige boottocht, gaan we lunchen met zijn alle,als we binnen komen is alles on kerstsfeer en krijgen we een koud handdoekje om op te frissen. Na de heerlijke lunch ( steak met salade en brood en als toetje fruit) rijden we verder om onderweg de grootste vogel van Australië te spotten,ik zie hem ineens lopen in de struiken Ben onze gids trapt gelijk op de rem om om te keren en ja daar loopt hij samen met zijn jong Wow !!!!! Het is de Kassuaris een soort struisvogel en pauw ineen hij heeft een blauwe kop met een kuif,ze zijn ongeveer 1.50 en kunnen wel 2.00 meter worden.

Het laatste stukje wandeling maken we weer door een ander stuk regenwoud,en spotten geweldige vogels en bijzondere vruchten en bomen,en komen eind van de middag moe maar voldaan terug in ons resort waar we even af koelen in het zwembad en daarna nog even Port Douglas ingaan voor een drankje,waar een geweldig bandje speelt waar ik een gesigneerde cd van heb mee genomen om ze in Nederland ook beroemd te maken hahahaha.

En dan na bed want morgen gaan we met de boot mee snorkelen en schildpadden spotten