Palm Cove

23 december 2018 - Palm Cove, Australië

Daar gaan we dan, ons laatste ontbijt in Port Douglas zit erin en we vertrekken vandaag naar ons laatste resort voor 4 dagen in Palm Cove.Maar eerst gaan we na de haven waar elke zondag een creatieve markt is, ooooohhhhh zo leuk!!!!! allemaal lokale mensen met hun eigen gemaakte creaties van sieraden tot servies, kleding en heel veel kraampjes met eigen gebrouwen sapjes en  vers fruit Heerlijk!!! dat moeten we natuurlijk even proeven, het is 9.00 uur en alweer bloed heet, gelukkig is de markt onder de enorme bomen dat scheelt nog iets.

En dan mag ik vandaag eindelijk na de Zoo hier heb ik zo na uitgekeken omdat je hier alleen de dieren en planten ziet uit Australië en sommige dieren mag voeren en vast houden en ( ja sorry ) een van mijn wensen van deze vakantie was het vast houden van een koala!!!! en dat is gelukt, wat een geweldige beesten!!!! en het bijzondere is dat we er 3 in de vrije natuur hebben gespot, wat volgens de koala verzorgers heel uniek is als je ze tegenkomt.Wij hebben de Noordelijke koala`s gespot op Kangeroo Eiland ( South Australia) en deze zijn groter dan de zuidelijke koala`s hier in Tropical North Queensland waar we nu verblijven ( ze hebben hier een andere kijk op Noord en zuid dan wij ) Even een weetje koala's ook wel het boombewonend buideldier slaapt ongeveer zo`n 22 uur per dag en eten uit de boom ( een eucalyptusboom) waar ze in slapen, dus luier kan het ook niet hahahahah. Ik ben verliefd geworden op deze fantastische beesten, ook de tropische vogels zijn geweldig, door de sifon van 3 weken geleden is er enorme schade in de Zoo, zo is het net wat de vogels binnen moet houden gescheurd en zijn er enkele ontsnapt, de meeste komen wel terug omdat ze weten dat ze hier gevoerd worden maar er zijn er ook genoeg die ze helaas kwijt zijn. Na de middag rijden we op weg naar ons Resort in Palm Cove we hebben een prachtige studio op de 4e etage met uitzicht op de straat en de enorme bomen!!, dat betekent een hoop mooie vogelgeluiden. We willen net het zwembad in duiken als het ineens heel hard begint te regen ( welkom in de rainforst) en ook niet een beetje regen alsof de kraan openstaat, en het houd ook niet meer op met regen, dan moeten we helaas maar even schuilen in het cafe om de hoek ( ach wat vervelend nu).

S`middags rijden we naar Cairns ongeveer een half uurtje rijden  van ons resort, wat leuk is aan Australië dat alles hier openbaar is zo vind je overal schone openbare toiletten en is er een enorm zwembad gebouwd bij het strand, waar je voor niks de hele dag in mag dobberen, het is zo`n gemoedelijk land, nergens vuilnis alles is schoon en iedereen is hier rustig en gemoedelijk, misschien ook wel door het weer en dat alles buiten is, maar toch blijven wij ons verbazen, iedereen ligt relaxt op het gras bij het zwembad te picknicken en heerst een soort rust over de stad, dit was ook zo in Sydney !! We doen een drankje en lopen een rondje door de stad en dan rijden we weer terug om s`avonds aan het strand wat te gaan eten Tot morgen Palm Cove

Afbeeldingsresultaten voor koalas slapen

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade