Henkjan gaat een dagje Duiken

24 december 2018 - Clifton Beach, Australië

Het is 6 uur de wekker gaat ( aaahhh vreselijk zeg ) we drinken buiten op ons balkon een bakje koffie, als het op ineens heel HARD begint te regen( en dit stopt niet meer vandaag) en lopen dan na de overkant waar we worden opgehaald door onze tour bus die ons na de haven brengt om vandaag een dagje te gaan duiken( Henkjan) en ik ga snorkelen. Ik heb voor de zekerheid een reistabletje ingenomen want ik ben niet zo`n boot fan en ook niet zo`n waterheld. We vertrekken met 40 andere op een grote catamaran de zee op, de bemanning vertelt ons dat het verstandig is om een reistabletje in te nemen want de zee is erg woest vandaag ( OKE TOP leuk bedacht dit). Nou de bemanning krijgt gelijk VRESELIJK!!!!! iedereen ligt buiten op het dek te spugen, ook wij moeten buiten staan en ons stevig vasthouden, het enige wat ik  nu kan denken is, waarom willen we dit, de tocht duurd ook nog eens 2 uur en henkjan wordt steeds witter en witter, ik moet na de horizon blijven kijken om het vol te houden.

Na een  uur krijgt Henkjan zijn duik instructies ( henkjan kan duiken dat scheelt) en als we er eindelijk zijn ( we stoppen midden op zee) mogen de duikers het water in, allemaal wit op het snuitje springen de helden het water in, en dan mogen wij ( even een weetje ik heb een hekel aan diep water en aan verplichte activiteiten in het water) dus ik raap alle moed bij elkaar om mij in het vreselijke pak te hijsen om uiteindelijk een kwartier in het water te liggen waar ik door het weer niks kan zien van de prachtige onderwater wereld. Ik ben er wel weer klaar mee ik hijs mijzelf uit het water trek alles uit en ga rustig achterop dek zitten om bij te komen van al dat geklots en geschommel, ik ben misselijk en kijk toe hoe al die andere 20 mafkezen liggen te spartelen in het water met hun hoofd boven water omdat we er niks van kunnen zien hahahahah vreselijk wat een kuddedieren zijn we toch, en het ergste is ik zit er ook tussen hahahaha.

Henkjan duikt twee keer een half uur en ziet schitterende vissen en koraal, dat maakt weer een hoop goed, maar het ergste komt nog we moeten ook weer terug, na een lunch waar nu niet iedereen behoefte aan heeft vertrekken we terug na de haven, gelukkig is het weer iets rustiger als vanmorgen maar daar heeft de maag van henkjan niks mee te maken, we klotsen terug na de haven met schone magen en een leuke foto als herinnering.