Onze laatste dag

26 december 2018 - Palm Cove, Australië

Het regent nu al meer dan 24 uur aan een stuk, en ook niet een klein beetje, liters water komt er na beneden en tot onze spijt is ons laatste souvenir daarom ook een paraplu willen we ons vandaag nog een klein beetje droog verplaatsen.We gaan ontbijten beneden aan de boulevard want ons hotel heeft geen restaurant,en rijden dan met de auto richting Cairns om dat we ons een beetje nuttig willen maken vandaag.We lopen een groot overdekt winkelcentrum binnen waar tot onze grote schik, iedereen uit Cairns ook is vandaag (HELP WAT EEN MENSEN) het blijkt Boxing day te zijn een traditie op 2e kerstdag een soort black friday, dit hebben we snel gezien en lopen de andere kant op om aan de boulevard een drankje te doen, als er een ouder echtpaar bij ons komt zitten en honderduit vertelt over het leven in Australië, na alle foto`s van hun kinderen en hun huis te hebben gezien maak ik er een eind aan om weer richting ons resort te rijden waar we nog even gezellig wat gaan eten.

Dan is het tijd om alle spullen weer in te pakken omdat we morgen terug vliegen na Nederland, we vertrekken om 9.00 uur vanuit Cairns na Hong Kong waar we 10 uur moeten wachten op ons vliegtuig na Amsterdam, waar we vrijdagmorgen zullen landen.

We nemen afscheid van dit bijzondere, gastvrije, veelzijdige, fantastische land, wat hebben we veel gezien en beleefd, met de Camper, in de motels, in the Red Centre, met de boot na Kangeroo eiland, kamperen midden in de bergen, de boerderij van Erwin en zijn Familie, lieve creatieve mensen mogen ontmoeten, de Aboriginal cultuur beter leren kennen, the Rainforst ,de great barrier reef, de witte stranden,de wildlife en de vele nationale parken. Wow wat was dit een gave reis om echt nooit meer te vergeten, we hebben van elke dag genoten en vonden elke dag een nieuw avontuur, je kunt Australie niet in een woord omschrijven omdat het allemaal zijn charmes heeft, elke plek is uniek en heeft weer wat het andere niet heeft. Wij gaan terug naar Nederland met een stukje Australië rijker.

1. Ada:
    Lieve Elsbeth en Henkjan,

Wat fijn dat jullie terug kunnen kijken op een fantastische reis.
    Al dat moois nemen ze jullie nooit meer af.
    Wensen jullie een goeie reis terug naar huis,waar wij jullie opwachten,blij om jullie weer te gaan zien🤗🤗😍
  2. Hans:
    Hallo levensgenieters,
    bedankt voor de mooie reisverhalen.
    see you soon
  3. Johann en Willemien:
    26 december 2018
    Hoi lieve Els en Henk Jan allereerst bedankt voor de prachtige verhalen.iedere dag keek ik er weer naar uit.jullie hebben wat beleefd en gezien.gewelldig. we wensen jullie een goede reis terug en een fijn thuiskomen😘
  4. Martin:
    26 december 2018
    Het was mooi om jullie avontuur zo te kunnen volgen, goede reis terug.
  5. Marieke:
    26 december 2018
    Het was super om jullie reis te kunnen volgen. Wat hebben jullie een prachtige reis gemaakt.
    Goede reis terug!
    Groetjes Joop en Marieke
  6. Annet:
    Goeie reis en wel thuis 🥰 SYS
  7. Bennie en Marja:
    26 december 2018
    Van de reis door Australië zullen jullie vast nog heeeeel lang nagenieten! Wij hebben door jullie verhalen het ook mee kunnen beleven.Top! Voor nu,heb een hele goede reis terug!
  8. Inge Wieskamp:
    28 december 2018
    Australië huilde omdat jullie weer vertrekken...maar wát een fantastische reis hebben jullie mogen maken, ik voel een hoop creatieve hobby's ontstaan voor Els, goede reis en bedankt dat we ervan hebben mogen genieten!
  9. Wouter:
    28 december 2018
    Wat een leuke verhalen en prachtige foto’s! Een reis om nooit meer te vergeten.