Dag 5

3 december 2018 - Halls Gap, Australië

eindelijk weer een beetje wifi dus we kunnen weer typen !!!

We hadden geluk we konden mee met de boot van 14.00 uur !!!!, tot zo ver was dat fijn tot de boot ging varen en de neus zo hoog kwam en weer neer en wij zo ongeveer met 40 man voor aan dek lagen, de golven waren zo enorm hoog VRESELIJK!!!! als ik dit typ word ik weer zeeziek, we zijn allebei buiten op het achterdek gaan zitten op een trapje zo werden we niet nat en was het een beetje vol te houden, want dan duurt een uur best lang.

Eenmaal van boord zijn we via Cape Jervis (  waar de boot aanmeerde) via Victor Harbor en Strathalbyn gereden dat was een heel eind,en daarom gaan we op een picknick plek even eten maken want dat gaat er wel in!!.als we dat op hebben gaan we weer rijden op zoek naar een plek om te kamperen, en die vinden we ineens uit het niets langs de weg JOEHOE top, met een wc waar we heel blij mee zijn, je kiest een plekje en doet 5 dollar in een soort brievenbus aan een paaltje en ik zeg welterusten.

tegen half 7 s` morgens worden we wakker en na onze koffie en pannenkoeken  gaan we weer rijden, het doel is Hall Cap een groot jungle achtig natuurpark, het is een lange rit over een snelweg, te vergelijken bij ons met een gewone 80 weg alleen hier mag je 110 en ik kan je vertellen dat, met ons scoobbie doo wagentje het nu niet echt heel comfortabel rijden is hahahahahah we gaan van links na rechts, onderweg komen we door het plaatsje Coonalpyn  daar staat een graanopslag silo`s waar een kunstenaar uit Brisbane een fantastische tekening van 5 lokale kinderen op heeft geschilderd echt waanzinnig mooi!!!

We komen in de buurt van het natuurpark we verlaten de vlakte en gaan de bergen in na boven, de afstand is hier met alles lang als je denkt dat het niet ver meer kan zijn dan moet je nog een half uur,dus ook ons einddoel is nog steeds niet inzicht, de bochten blijven komen en de natuur wordt steeds mooier en ruiger overal vliegen papegaaien en springen de kangoeroe`s over de weg en dan eindelijk het bordje Halls Cap...........

we rijden het plaatjes in en zien tot onze grote schrik alleen maar toeristen en hele blije, vreselijke campings, dit noemen ze hier Top Parks ( niet doen) echt te erg!! dit willen we echt niet , we gaan binnen bij de receptie vragen of ze misschien een kaart heeft van de omgeving met campings erop of camp plekken. ze vraagt onze naam en vertelt dat we 45 dollar moeten betalen ze pakt er een plattegrond bij en vertelt dat we nog 10 minuten de tijd hebben om te kijken of we het wat vinden met een chagrijnige kop, nou die kop had ik ook na 12 uur rijden en ik pak henkjan bij zijn arm en trek hem mee na buiten dit gaan we NIET doen. gelukkig is mijn man het met mij eens. Dit was trouwens de eerste Australier die niet aardig deed.

we rijden snel de drukke plaats uit opzoek na iets rustigs, we komen aan op een Green Camp hier mag je alleen kamperen met een groene kaart, maar die hebben we niet, dan kun je bellen met een nummer om een kaart te kopen alleen heb je boven in de bergen zo weinig bereik hahahahaha dus dan maar illegaal

als we een plekje gevonden hebben midden in de rimboe vallen we allebei in slaap, na een uur worden we wakker van de papegaaien en gaan we toch nog maar even wat te eten maken, de vogels maken enorme geluiden het is heel gaaf om te horen, we staan tussen de enorme bomen en riviertjes heel gaaf!!!.

als we s`morgens koffie aan het maken zijn staat er ineens een heel groot hert voor ons raam en vliegen de papegaaien alweer druk heen en weer, we poetsen onze tanden en verlaten onze illegale kampeerplek om weer op avontuur te gaan.

1. Hans:
    4 december 2018
    ik kan het mooi volgen, ook de plaatsen via google-maps > leuk
  2. Mirjam everink:
    4 december 2018
    O els wat een geweldige reis, en zoooooo leuk om dit met jullie mee te mogen kijken