Dag 4

2 december 2018 - Kangaroo-eiland, Australië

We waren met nog een andere campinggast de enige op deze mooie plek , we staan op een boerencamping,als je aankomt moet je eerst even langs de receptie 800 meter verderop hahahah eenmaal aangekomen verwelkomt ons de gastvrouw bij haar houten farmhouse alleen bij de deur hangen prachtige bloemen , waar normaal alles onder water hoort te staan is alles nu kurk droog en groeit en bloeit er verder niks. Ze vertelt ons dat waar we eerst op de camping stonden daar nu grote bosbranden zijn door de hevige onweer, waar wij dwars door heen reden die middag, dus dat het goed was dat we er weg waren.

weer staan we verstelt van onze gave plek en na een warme maaltijd, maken we een wandeling over de camping ( stel je even voor,er staat een sanitair gebouw en verder een paar bordjes met nummers zodat je weet waar je kunt staan, verder niks geen gemaaid strak plaatjes zoals wij kennen in Nederland nee gewoon lekker back to basic HEERLIJK)

er vliegen papegaai achtige vogels rond de Austrailian Rainbow Lorikeet,de Magpie een zwart witte vogel die een prachtig geluid maakt en er zit een koala beer in de boom naast ons die een oog even open doet om te zien wie daar zo achterlijk blij staat te doen onder zijn boom hahaha

ook lopen er mierenegels (Tachyglossus aculeatus) rond, deze zijn 2x zo groot als een gewonen egel en wroeten met hun lange spitse kop de grond om opzoek na mieren.

onze camping koala houd ons vannacht even uit de slaap met zijn enorme gebrul vanuit de boom!!! ( het geluid kun je vergelijken met dat van een varken) we kunnen er wel om lachen, geweldig toch dat zo`n fantastische beest zo in de vrije natuur zo`n beetje de hele dag in zijn boom ligt te slapen en wanneer de zon onder gaat hij ineens een groot woest beest word!!! hahahahah

Als we wakker worden schijnt de zon maar begint het weer te waaien niet zo gek op een eiland natuurlijk, na ons ontbijtje pakken we de boel weer in e rijden we na  American River een plaatsje aan het water waar we met een kopje koffie genieten van ons uitzicht dan gaan we kijken of we vandaag in plaats van morgen mee kunnen met de Ferry weer terug na Adelaid met als doel Melbourne waar we hopen donderdag aan te komen.

We hebben geluk we kunnen sowieso mee met de ferry van 17.30 en mogen stand by staan mocht er iemand uitvallen van die van 14.00 uur, ik ga met de laptop onder arm in het reataurant zitten van de terminal om dit te typen want ik heb hier nog gratis wifi,met uitzicht op zee WOW!!!  dit kun je niet beschrijven dit moet je gewoon zien.

1. Ada:
    2 december 2018
    Fijn dat jullie zo genieten!!!!
    Knuffel van ons.
  2. Stephanie:
    2 december 2018
    Wat fijn dat alles zo goed bevalt tot nu toe, ik lees graag mee met de verdere avonturen!
  3. Bennie en Marja:
    2 december 2018
    Superleuk om op deze manier met jullie mee te reizen.Het geeft ons weer het Nieuw- Zeeland gevoel.Veel plezier,geniet ervan! Groetjes Bennie en Marja
  4. Johann en Willemien:
    3 december 2018
    Wat een verhalen.. heerlijk.il Zoë al weer uit naar de volgende verhaal.geniet en knuffel van ons Johann en Willemien