Dag 1

2 november 2019 - Lalitpur, Nepal

Om 7.00 uur word ik wakker en blijf nog lekker even liggen, om half 9 loop ik na het ontbijt en word begroet met Namaste het is een groet en betekent onder andere " ik buig voor jou" ik zit lekker buiten in de zon die net op is het is ongeveer 18 graden. Dan komt Hetty gezellig bij mij zitten die heb ik op het vliegveld ontmoet en daar ben ik gisteren de hele dag mee opgetrokken erg gezellig, uiteindelijk zitten we met de helft van de groep aan het ontbijt de rest komt er later die dag bij. We wandelen na het ontbijt na de Stupa de boeddhistische tempel, met alle gezellige winkeltjes en eettentjes je kijkt je ogen uit, overal liggen zwerfhonden en afval, en word je omver gereden door brommers en scooters maar de mensen zijn zo ontzettend vriendelijk

Hetty en ik gaan lekker wat eten tussen de middag op een dakteras met als uitzicht de Stupa GEWELDIG!!!!!.

Als we terug komen begint onze yogareis dan eindelijk, onze leraressen zijn gearriveerd en de rest van de groep ook we zijn met 15 mensen hele verschillende types heel leuk,  om 15.00 uur hebben we boven op het dak van ons hotel onze eerste yogales.

Daarna lopen we gezamenlijk terug na de Stupa om de avond rituelen van de monniken te bekijken, die 108 rondjes om de boeddhistische tempel heen lopen omdat je er niet in kan ,daarom is ook alles rond in het boeddhisme omdat ze geloven dat er geen begin of eind bestaat. Ze geloven in Reïncarnatie je komt terug als mens of dier.

Dan gaan we samen eten in een lokaal restaurantje we eten Dhal Bhat ( rijst met linzen curry) erg lekker.Na het heerlijke eten gaan we terug na het hotel om vervolgens je eigen gang te gaan, ik ga lekker na mijn kamer om mijn verhaal te typen