Dag 2

30 november 2018 - Kangaroo Island, Australië

We beginnen de morgen met een ontbijtje in de zon
Aan de overkant van de weg in een bakery.
Na ons ontbijt worden we opgehaald door de taxi
Die ons in een stoere Amerikaanse auto al pratend
Af zet bij onze camperverhuur bedrijf.
Ook daar worden we vriendelijk onthaald door
Een van de medewerkers die ons onze toffe camper bus laten zien. We noemen hem scoobbie doo van.
En dan kan onze reis echt beginnen, we reiden na
Het zuiden van Adelaid met gevaar voor eigen leven omdat we
Links moeten rijden naar de ferry van kangeroo eiland
We hebben geluk we mogen met de ferry van 16.00 uur mee in plaats van de
Dag erop, het is 25 graden en een fantastische boottocht van 3 kwartier na het eiland,
Wat voelen we ons rijk als we op de boot in de zon genieten van het onbeschrijfelijke uitzicht na de overkant ,ik heb geluk nog een walvis te spotten samen met wat andere echt te gaaf voor woorden.
Eenmaal op het eiland rijden we richting een nationaal park waar een camping zit,onderweg moeten we vaak uitkijken voor overstekende kangeroo’s , dan gaan we offroad en is het mijn beurt om te rijden om nou te zeggen dat het comfortabel rijd met 60 over een gridweg kunnen we niet echt zeggen maar het  was alles waard om midden in de nowwear te rijden zonder iemand tegen te komen,echt waanzinnig. Tegen half 19.30 komen we aan op de camping waar je jezelf moet redden er staat dat je het bedrag van de overnachting in een envelopje kunt doen en deze in de brieven bus kan stoppen omgerekend kost 1 nacht ons 18 euro en dan mag je ook nog je eigen plekje uitzoeken,met uitstekend sanitair.
Henkjan gaat ons eerste avondmaal bereiden en terwijl ik voor onze scobbie doo van, zit hoor ik een soort varken aan komen ik spring gelijk uit mijn stoel het blijkt een onschuldige koala beer te zijn WOW  wat gaaf ook lopen de kangeroo’s los over de camping en voor en we de meest prachtige vogelgeluiden, en dan sluiten we de dag af met een drankje en gaan de gordijntjes dicht.