Kings Creek

17 december 2018 - Alice Springs, Australië

Daar gaan we weer bepakt met flessen water, bananen en chips voor onderweg, we rijden vandaag echt door the outback naar ons volgende plaatsje, je hebt ook geen keus hier je hebt maar twee wegen een  weer terug naar Alice Springs of de andere weg die komt uit in Uluru Het bekende plaatsje vanwege de Ayers Rock) de afstanden zijn enorm op de kaart lijkt het een klein eindje, maar we zijn voorbereid op weg dus nu alleen nog maar genieten van al het moois onderweg.

We rijden uren over de rode wegen en zien wilde paarden en heel veel kamelen,we komen zo rond 16.00 aan bij onze lodge genaamd Kings Creek. Het is een Camel farm met een tankstation en wat camper plekken en 20 safaritenten en het is ondertussen bijna 43 graden.We zijn de enige twee in de lodge omdat het vakantieseizoen hier in de winter is vanwege de tempraturen ( snappen we nu ook)

Het is Bloedheet in de tent je kunt er je aardappels koken zonder water, er staat 2 bedden en een soort airco dachten wij ( lees dachten) dus ik denk die doe ik lekker aan en als we dan terug komen uit het cafe dan is onze tent lekker koel ................

ik had de KACHEL aan gezet dus het was nu wel 50 graden daar binnen hahahahahaha vreselijk , er hng wel een ventilator maar die blies ook alleen maar warme lucht ..... dus er zit maar een ding op een koude douche om af te koelen en te wachten in het cafe met airco tot de zon onder gaat, en dan nog blijft het bloedheet maar dan heb je geen last meer van de zon dat is wel lekker .

Het waait behoorlijk die nacht we doen ook geen oog dicht we schudden van links naar recht en gaan maar even naar buiten om de prachtige sterrenhemel te bekijken, we koken s`morgens al vroeg de tent weet uit en nemen snel een koude frisse douche voor we weer vertrekken, we staan naast elkaar te douchen als ik henkjan hoor roepen"WHOOO deze is wel echt heel groot'' erg blijkt echt een mega spin in zijn douchegordijn te hangen IIIIIIEEEEEEEHHHHH deze is echt MEGA groot, hij is dikker dan de gordijnstang, weg wezen hier.

We zitten weer in de auto op weg naar Yulara Ayers Rock Resort  het is echt een geweldige autoreis door the Red Centre dit kun je niet beschrijven zo mooi!!! We kunnen halve wegen de enorme rots al zien echt ongelooflijk gaaf!!!,