Glen Helen

17 december 2018 - Alice Springs, Australië

We worden enthousiast onthaald in het motel door de mevrouw van de receptie,  ( we zitten in Glen Helen) de mensen in Australië zijn zo ontzettend vriendelijk ze willen alles van ons weten waar in Nederland we wonen waar we al zijn geweest in Australië  zo leuk!!!

We hebben een prima kamer met airco en en een douche meer heb je niet nodig,ze vertelt dat we even iets terug moeten rijden om naar een prachtig punt te rijden met een meer , eigenlijk heb ik genoeg gereden voor vandaag maar als we er eenmaal zijn is ritje van een half uurtje meer dan waard, we hebben prachtig uitzicht met een heerlijk koel meer.

Als we weer terug zijn nemen we nog snel een klein duikje in het zwembad ( heerlijk met 43 graden) afdrogen hoeft hier niet je bent binnen een paar minuten weer droog. Als de zon bijna onder is gaan we lekker buiten eten en kletsen we gezellig met de backpackers die hier werken en uit allerlei werelddelen komen , zo leuk om alle verhalen te horen, de twee waar wij mee praten komen allebei uit Italie en werken hier nu een jaar en praten honderd uit, ze zegt ons dat we even naar beneden moet lopen daar begint het meer, als we halve wegen zijn roept ze vanaf boven " Beware of the snakes" aaaaaahhhhh had je dat niet even wat eerder kunnen zeggen sta ik daar met mijn teenslippers halve wegen, ik ben niet bang voor slangen maar wel voor het idee dat ze gevaarlijk zijn, ik ben er wel weer klaar mee en ren nog net niet naar boven, de twee medewerkers uit Italie komen niet meer bij van het lachen als ik hijgend boven kom. Eerst maar even afkoelen met een drankje dan maar.

we hebben helaas een groepje kinderen naast onze kamer liggen die het s`nachts op een brullen zetten en wij dus geen oog dicht doen, het is niet anders dus nemen we s`morgens maar een extra bakje koffie om wakker te worden en rijden dan op weg naar Kings Creek onze volgende slaapplek waar we ongeveer de hele dag over zullen rijden.