Alice Springs

14 december 2018 - Alice Springs, Australië

Daar zijn we dan in het warme Alice Springs ( 35 graden vandaag )  vanuit het vliegtuig was het enorme rode gebied goed zichtbaar er kwam geen eind aan, ongelooflijk mooi vanuit de lucht en nu kunnen we het met eigen ogen ervaren vanaf de grond,we landen om half 12 lokale tijd en kunnen gelijk onze huurauto ophalen op het vliegveld, dan rijden we naar ons hotel midden in Alice Springs.

Alice Springs is de op twee na grootste stad in het Northern Territory van Australië, ons hotel zit midden tussen de winkels en cafeetjes en overal zitten supermarkten, ons werd vertelt dat we hier ons drinken en eten moesten inslaan voor onze auto rit morgen want alles buiten Alice Springs is niet te betalen.

We gaan eerst even wat eten in het hotel en lopen dan even naar een supermarkt om drinken in te slaan voor morgen, als we de supermarkt inlopen hebben een paar Aboriginal vrouwen het met elkaar aan de stok en liggend vechtend op de grond, de politie is er snel bij en haalt de vrouwen uit elkaar, we hebben  hier in 1 uur tijd meer politie gezien als 2 dagen in Sydney.

Het schijnt een groot probleem te zijn hier in de stad de Aboriginals, overal lopen er groepen vrouwen met kinderen over de straten de schreeuwen naar elkaar en lopen de hele dag een beetje te hangen in de stad, ik vind het allemaal best heftig om te zien, ze maken best veel indruk op mij, Henkjan heeft daar minder last van, dat komt misschien ook door hun uiterlijk deze bevolkingsgroep zie je nu eenmaal niet dagelijks.

1. Huub Wopereis:
    14 december 2018
    Els de aboriginal art vind jij vast en zeker mooi !
    Bijzonder en erg kleurrijk.
    Morgen naar Uluru ?
    Het heiligdom van de lokale aboriginals!